Globalni trg steklenic za večkratno uporabo je bil leta 2020 ocenjen na 8,4 mlrd USD, leta 2021 pa naj bi dosegel vrednost 8,6 mlrd USD. Analitiki napovedujejo, da bo trg v prihodnjih 7 letih rasel po 4 % povprečni letni stopnji in v letu 2028 dosegel vrednost 11,5 mlrd USD.

Evropski trg steklenic za večkratno uporabo naj bi se v obdobju 2021-2028 povečeval po 4,1 % povprečni letni stopnji in v letu 2028 dosegel vrednost 2,4 mlrd USD.

Vse večja nevarnost onesnaženja s plastiko, skupaj z resnimi okoljskimi posledicami uporabe plastenk za enkratno uporabo, spodbuja povpraševanje po steklenicah za večkratno uporabo. Potrošniki po vsem svetu se vse pogosteje odločajo za steklenice za večkratno uporabo na delovnih mestih, fakultetah, v šolah, doma, pri športnih dejavnostih ter pri potovanjih, saj si želijo bolj zdravega načina življenja. Vse večja ozaveščenost o škodljivih okoljskih učinkih plastenk za enkratno uporabo, skupaj z znatnim povečanjem plastičnih odpadkov v oceanih in odlagališčih, spodbuja uporabo steklenic za večkratno uporabo. Tudi urbanizacija in sprememba življenjskega sloga sta pomembna dejavnika, ki prispevata k rasti globalnega trga steklenic za enkratno uporabo. Ljudje se preusmerjajo k bolj zdravemu načinu življenja in razmišljajo o trajnostnem okolju, zato imajo raje steklenice za vodo za večkratno uporabo namesto navadnih za enkratno uporabo. Poleg tega rast trga spodbujajo tudi različne pobude po vsem svetu, ki se zavzemajo za reševanje morskega življenja pred škodljivo plastiko, ki se odlaga v oceanih.

Večina steklenic za večkratno uporabo se prodaja preko supermarketov. Segment supermarketov je imel v letu 2020 38,4 % tržni delež med distribucijskimi kanali. Vse večji tržni delež pa pridobiva tudi spletna trgovina. Analitiki ocenjujejo, da bo spletni segment v prihodnjih 7 letih beležil največjo, 4,9 % povprečno letno rast. Povečanje prodora e-trgovine in pametnih naprav, enostavne možnosti plačila in popusti so dejavniki, ki prispevajo k rasti tega segmenta. Poleg tega rast tega segmenta pospešuje tudi možnost personaliziranega tiska na steklenici in enostavna primerjava različnih izdelkov na spletu. Vse večja raba spletnega nakupovanja spodbuja proizvajalce, da svoje izdelke ponujajo prek spletnih kanalov, da bi dosegli čim širšo bazo potrošnikov.

Glede na vrsto materiala so plastične steklenice za večkratno uporabo najbolj razširjena alternativa plastenkam za enkratno uporabo. Proizvajalci vse pogosteje ponujajo te materiale z oznako »brez BPA«. BPA pomeni bisfenol A, to je kemična spojina, ki lahko povzroči raka. Poleg tega se zaradi zdravstvenih koristi vse bolj spreminja potrošniška naklonjenost do steklenic za vodo iz nerjavečega jekla in stekla. Steklene steklenice so tudi po več pranjih predvsem brez kontaminacije, saj se material tudi po daljši uporabi ne razgradi. Mnogi potrošniki dajejo prednost trpežnim steklenicam, ki so dobre kakovosti, imajo daljšo življenjsko dobo in ne škodujejo zdravju.

Največji regijski trg steklenic za večkratno uporabo je Azijsko-pacifiška regija, ki je imela v letu 2020, 39,2 % tržni delež glede na vrednost prodaje.

Glavni konkurenti na trgu se osredotočajo na strateške pobude, kot so sodelovanje, razvoj novih izdelkov in privlačen dizajn, da bi pridobili konkurenčno prednost pred drugimi. Razvijajo nove modele in možnosti prilagajanja za povečanje prodaje. Ameriško podjetje LARQ inc. je na primer leta 2018 predstavilo prvo samočistilno steklenico vode na svetu ter hkrati lansiralo eno največjih pobud za čisto vodo.

Za sodobne potrošnike je nošenje lepe steklenice tudi statusni simbol, kar spodbuja podjetja k lansiranju premium steklenic. S’well in Swarovski sta na primer skupaj predstavila steklenico z več kot 6.000 kristali.

Med večje konkurente na globalnem trgu steklenic za večkratno uporabo spadajo:

  • Tupperware Brands Corporation
  • SIGG Switzerland AG, GmbH
  • CAMELBAK PRODUCTS LLC
  • Nalge Nunc International Corp.
  • Klean Kanteen Inc.

Zapisala: Bojana Zarnik

Viri: Factiva, Grand View Research, ResearchAndMarkets.

PUSTITE KOMENTAR

Prosim vnesite svoj komentar!
Prosimo, vnesite svoje ime tukaj